https://www.sporunuyap7.com/sitemap_index.xml
Içsel Zeka, Duygusal Zeka, Duygu Zekasi - Rüya Tabirleri
Anasayfa » Haber » Içsel Zeka, Duygusal Zeka, Duygu Zekasi

Içsel Zeka, Duygusal Zeka, Duygu Zekasi

Ve bildiğimiz kadarıyla varlığından, düşüncelerinden ve eylemlerinden haberdar olan tek canlı insandır. Kendimizden uzaklaşma ve içsel yansımamızdan öğrenme yeteneğidir.
Yaşamınızdaki aşağıdaki süreçlerin ne kadar farkında olduğunuzu anlamaya çalışın: Yalnızken iş dışında ne tür düşüncelerden gerçekten keyif alıyorsunuz? Kendinizi yenilemek için neler yaparsınız? Stresli, kızgın veya endişeli olduğunuzda ruh halinizi değiştirmek için ne tür şeyler yaparsınız? Son yıllarda kendinizle ilgili düşüncelerinizi değiştiren hangi yeni şeyleri keşfettiniz? “Ben gerçekten kimim?” Bir soruyu cevaplamak zorunda kalsan ve görünüş, yetenek, başkalarıyla ilişkiler veya işin hakkında konuşamasan ne söylerdin? İlhama ihtiyacınız olduğunda veya yaratıcılığınızı ateşlemeniz gerektiğinde ne yaparsınız? Kendinizi ve hedeflerinizi nasıl değerlendiriyorsunuz? Şimdi ve/veya yakın geçmişte kendinizi geliştirmek için neler yaptınız/yaptınız?
Kişilerarası zekanın ilgi alanı, kendini tanıma, kendini anlama ve kişinin kendi iç dünyasıyla ilişki kurma yeteneğidir.
İçsel zekanızı daha iyi keşfetmek için aşağıdaki alıştırmaları yapın:
Gün içinde kızgın, endişeli, sıkılmış, sabırsız veya düşmanca hissetmenize neden olan herhangi bir şey olduğunda, durun ve sakin kalmaya çalışın ve kendinizi bu duygularla yakalıyormuş gibi yapın. Bunları değiştirmeye, analiz etmeye ve değerlendirmeye çalışmayın. Sadece izle! Bu duyguların nasıl geliştiğini izleyin! Günlük yaşamınızda farklı durumlarda kullandığınız farklı düşünme stillerini listeleyin: örneğin, problem çözen düşünme, yaratıcı düşünme, ‘geniş düşünme’, hayal kurma vb. Listenize her düşünce formu kaydettiğinizde, o formla ilişkili durum veya olayı da not edin. Günün sonunda, kaydettiğiniz her düşünce kalıbını değerlendirin ve onu geliştirebileceğiniz veya güçlendirebileceğiniz yollar olup olmadığına bakın. Bu alıştırmayı birkaç hafta yapın ve düşüncenizin (ve onun hakkındaki düşüncenizin) nasıl değiştiğini görün. Kağıtlarınızı düzenlemek, masanızı toplamak ve süpermarkette sıra beklemek gibi dikkat gerektirmeyen veya sıkıcı bir faaliyetle uğraşırken dikkat alıştırması yapın. Çevrenizde ve kendinizde olup biten her şeyin farkında olmaya çalışın. Ne düşündüğünüze dikkat edin. Fiziksel hareketlerinize dikkat edin. Hislerinizi ve duygularınızı izleyin. Seslerin, kokuların, görüntülerin, tatların ve dokuların farkında olun. “Kendini otomatik pilota al” sözünü kabul etmeyin. Bunu bir farkındalık oyununa dönüştürün! Gün içinde kendinizi çok fazla iş, gürültü, stres ve kaos içinde bulduğunuzda, bir an durun, birkaç derin nefes alın ve “kendinize dönmeye” çalışın. Bir süreliğine dikkatinizi nefesinize odaklayın. Kendinizi mümkün olduğunca her şeyden soyutlayın ve tüm dikkatinizi nefesinizin ritmine verin. Bu süreçte çevrenizdeki akıntıda denge, sakinlik ve orta noktayı bulabilecek misiniz bir bakın. Bir toplantıda otururken, bir meslektaşınızla konuşurken veya mesleğinizle ilgili bir şeyler okurken düşüncelerinizi daha yüksek bir düzeye çıkarmaya çalışın. Öncelikle, kendinize konuşmanın, buluşmanın veya okumanın hedef konularının ne olduğunu sorun. daha sonra durumun farklı süreçlerini ve yönlerini analiz edin (hedef konuların dışında kalan şeyler); Örneğin, insanlar nasıl etkileşime giriyor? Ne tür iletişim stratejileri kullanıyorlar? Durumun “kuralları” ne gibi görünüyor? vesaire. Son olarak kendinize bu durumdan ne öğrendiğinizi ve bunu kendi hayatınıza nasıl uygulayabileceğinizi sorun. Her akşam kendinize gününüzün nasıl geçtiğini sormak için birkaç dakikanızı ayırın. aşağıdaki soruları yanıtlayın:
Günün en önemli olayları nelerdi ya da gerçekten aklımda kalanlar nelerdi?
Gün içinde yaşadığım duygulardan neler hatırlıyorum?
Bu günden bir şey ekleyebilseydim veya çıkarabilseydim, bu ne olurdu?
Yakın bir arkadaşım, akrabam veya sevgilim için günümü tek bir cümleyle özetlemek zorunda kalsaydım ne derdim?
Bugünün bir film ya da roman olduğunu hayal edin. Adı ne olacak?
Hafta sonu, her gün için cevaplarınızı okuyun ve kendinize aynı soruları sorun, ancak bu sefer geçen haftaki soruları cevaplayın.
Her zekanın farklı boyutlarını tanımlayan “temel işlemleri” veya özellikleri vardır. Kişilerarası zekanın temel özellikleri şunlardır:
Düşüncelerine odaklan
Dikkat yeteneği, “gül koklamayı bırak.”
üstbilişsel (“düşünme hakkında düşünme”)
Farklı duyguları tanıma ve ifade etme
Kişiliğin tüm boyutlarını hissetme yeteneği
Daha karmaşık düşünme ve sonuç çıkarma yeteneği

Görsel zeka Kişilerarası sosyal zeka

Diğer gönderilerimize göz at

Yorum yapın